کاهگل صنعتی خانه رنگ جانان تولید و فروش رنگ کاهگل و ضد آب در تهران

رنگ کنیتکس چیست و قیمت آن

خانه رنگ

زمان مطالعه 1 دقیقه

رنگ کنیتکس چیست و قیمت آن

کنیتکس معمولا به عنوان یکی از انواع رنگ ساختمان شناخته میشه ولی در واقع نوعی پوشش رنگیه که ترکیب خاصی از مواد رنگی و شیمیایی و پنبه نسوز تولید میشه و انواعش رو می‌تونیم روی دیوارها، سقف و حتی نمای ساختمون‌ها ببینیم. این نوع رنگ، طرح‌های متنوع و برجسته ایجاد می کنه که در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاومه و کاربردهای زیادی هم می‌تونه در صنعت ساختمون داشته باشه.

کنیتکس (Kenitex) چیست؟

مواد تشکیل دهنده‌ی کنیتکس، رزین سنتیک، پرلیت، پنبه نسوز و … می باشد. این رنگ ضخامت بیشتری نسبت به رنگ های دیگه داره و با ابزار خاصی اجرا میشه. این پوشش بین المللی است و به قدری دوام و مقاومت داره که از دمای زیر صفر کانادا تا آفتاب سوزان آفریقا رو جوابگو بوده.

چند نوع بافت برای رنگ کنیتکس داریم؟
رنگ کنیتکس در سه نوع بافت به کار میره که عبارتند از:

1. بافت درشت: این نوع به دلیل داشتن بافت درشت برای دیوارهایی که نیاز به تعمیر دارن و سطح صافی ندارن، مناسب هستند. این رنگ میتونه تمام برآمدگی ها رو بپوشونه.

2. بافت متوسط: یک پوشش مناسب برای فضاهای خارجی با دانه های پرلیت متوسط و مقاومت عالی در برابر شرایط جوی است.

3. بافت ریز: یک پوشش مناسب برای داخل یا نمای ساختمان با دانه های ریز پرلیت است. این نوع بافت با ایجاد خطوط طراحی شده روی سطح باعث ایجاد تغییر در معماری ساختمون میشه.

انواع رنگ کنیتکس چیست؟

1 - رنگ کنیتکس پلاستیک

این رنگ ضدآب نیست در نتیجه نمیشه برای فضاهای خارجی استفاده کرد و بیشتر مناسبه محیط های داخلی و فضاهای با رطوبت کم است. از جمله ویژگی های این نوع رنگ کنیتکس، خشک شدن سریع نسبت به سایر رنگ ها است.

2- رنگ کنیتکس روغنی

این نوع رنگ ضد آب است و مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی داره. در نتیجه میتونه گزینه مناسبی برای محیط های خارجی به خصوص در شهرهای با آلودگی زیاد و باران های اسیدی باشه. این رنگ در بازار با عنوان کنیتکس نمای ساختمان، کنیتکس ضد آب شناخته میشه.

3- رنگ کنیتکس اکریلیک

این نوع رنگ ترکیبی از دو حالت پلاستیک و روغنی است. هم مناسب برای دیوارهای داخلی است و هم مناسب برای فضاهای خارجی. روی هر نوع سطحی چه صاف چه زبر میشه اجرا کرد و به راحتی با پیستوله روی سطح پخش میشه.

مزایای رنگ کنیتکس چیست؟

1. پوشش دادن نقص های ظاهری دیوار

2. بدون نیاز به گچ کاری

3. عایق حرارت و صوت

4. صرفه اقتصادی

5. دارای طرح های متنوع

6. سرعت اجرای بالا

7. وزن پایین

8. دارای تنوع رنگ

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.